Jaká je práce animátora?

20.02.2019

Je to ta nejlepší práce jakou jsem zatím dělala. Jestli o tom taky přemýšlíte, tak ještě než začnu pořádně popisovat jaká ta práce vlastně je, rovnou vás odkážu na agenturu Animationpoint, kde zjistíte všechno, co je potřeba. Já přes tuto agenturu (ani nevím jestli tomu mám říkat agentura, nebo spíš kolektiv těch správných lidí) jela a nemůžu si to vynachválit.

Začalo to tím, že jsem se zaregistrovala na jejich stránkách, po nějaké chvíli mi z Animationpoint zavolali a probrali jsme tak nějak všechno, co mě zajímalo. Při registraci si také vybíráš zemi a animační pozici, která by ti nejvíce vyhovovala, ale není to vůbec závazný. Můžeš si vybrat jestli se zúčastníš školení, nebo ne. Vyber si ho, protože tam si opravdu vyzkoušíš, jaká může práce animátora být, poznáš tam spoustu skvělých lidí s kterýma budeš třeba i v jednom hotelu a hlavně zjistíš, jestli je to vůbec práce pro tebe. Bližší info ohledně ceně školení a ceně služeb najdeš na jejich stránkách.

Projdeš pár castingů a práci na léto máš jistou, ještě předtím si ale musíš rozmyslet, kde bys chtěl to léto strávit. Můžeš být animátorem ve větším hotelu nebo v menším hotelu. Menší hotel má většinou 2-5 animátorů, (na druhou stranu vím i o jedné holčině co byla animátorkou na celý hotel sama) tato malá skupinka animátorů většinou dělá od každýho něco, jednou jsi na šipkách ty a podruhý zas někdo jiný. Malé hotely si většinou na večer objednávají vlastní show, takže animátoři nemusejí vymýšlet žádné večerní show, ale mají na starost PR neboli Public Relations. To znamená, že celý večer chodíte a povídáte si s hosty. Za prvé - naučíte se anglicky jako nikde. Za druhé - naučíte se něco rusky, německy, polsky, řecky a možná i francouzsky. V některých malých hotelech animátoři dělají ještě menší akce jako třeba večerní bingo nebo různé kvízy.

Velký hotel má v týmu třeba i přes 20 animátorů. Tady jsou většinou pozice rozdělené, kdy každý dělá to, v čem je dobrý. Velkým hotelům děláte večerní show VY jako animátoři, můžou to být různé comedy show, taneční show, různé soutěže pro hosty atd. Být v takovém týmu ale znamená, že vstáváte brzo ráno a brzo ráno jdete i spát, protože tréninky jsou většinou potom, co končí večerní show, takže se může stát, že trénovat budete až do 3 do rána.

Jak velký hotel si vyberete je většinou na vás, záleží to na tom, co preferujete, ale také na tom, na jak dlouhou dobu jedete (jestli pojedeš třeba na 6 měsíců, nemusíš umět ani moc anglicky a hned tě vezmou). V menším hotelu to sice nebude tak náročný, ale asi všichni animátoři se shodnou, že ty večerní show stojí za tu dřinu.

A jaké aktivity jako animátor můžeš vlastně dělat? Nejčastěji můžeš být dětský animátor, fitness animátor, sportovní animátor a tzv. allround animátor. Dětský animátor se stará o děti v mini klubu. Ráno vám tam rodiče hodí dítě a večer si pro něj přijdou, i takhle to může vypadat. Úkolem dětských animátorů je tedy vymyslet aktivitu pro děti. Fitness animátor dělá aqua gym, stretching, různé taneční lekce, lehké cvičení apod. Sportovní zase koriguje volejbal, vodní pólo, šipky, petang atd. Allround dělá vše. Každý tým, by měl mít svého team leadera, tedy takového šéfa, který vás všechno naučí a který vymýšlí a řídí celý animátorský program.

A jaká byla moje zkušenost animátora?

Protože jsem nemohla odjet na Kypr na celou sezónu, odjela jsem nakonec do menšího hotelu a ten hotel se jmenoval Melissi Beach Hotel & Spa. Prvních pár týdnů jsme měli šéfovou s kterou jsem si moc nesedla, naštěstí ale ze dne na den odletěla zpátky domů a my zůstali ve dvou s dalším animátorem z Estonska na celý hotel sami. Neměli jsme nikoho kdo by nás naučil alespoň základy, tak jsme se je museli naučit sami. Asi po dvou týdnech k nám dorazil jiný team leader a naštěstí už všechno bylo v pohodě.

Tak takhle nějak vypadal náš program. Během těch 4 měsíců co jsem tam byla se nám všechno několikrát změnilo včetně pracovní doby. Pracovali jsme převážně od 10:00-16:00 kdy jsme měli tyto denní aktivity a pauzu na oběd a od 19:00-00:00, kdy jsme na večeři vedli hosty ke stolům a později tancovali mini disco a dělali PR. Během pauzy jsem šla k moři, který bylo 2 minuty od hotelu, nebo na svůj apartmán, kterej sem měla asi 20 minut pěšky. Ubytování bylo celkem v pohodě až na to, že tam hodně často lezli švábi. Švábi byli ale i všude jinde na ostrově, takže s tím se nedalo nic dělat. Hotel ale nabízel i ubytování hned u hotelu, i když nebylo moc jednoduchý ho získat, na chvíli jsem bydlela i tam. Pak mi přijel Maty a aby jsme mohli bydlet spolu, museli jsme zpátky na švábo pokoj.

Celkově je pro mě práce animátora obrovská zkušenost a strašně moc mě to naučilo. Takže už jen taková rada na cestu. Nikdy nelituj toho cos udělal, lituj jen toho, cos chtěl udělat, ale neudělal!

© 2019 BestTravelBuddies´s Travel Site. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky