Jak pracovat na Kypru?

12.02.2019

Ten osud to má vždycky tak krásně vymyšlený, nikdy jsme na Kypru pracovat nechtěli a přesto teď píšu o tom, jak jsme tam já a Maty pracovali. Jak je to teda možný? Vždycky jsem chtěla zkusit práci animátora v Řecku, po jedný dovolený, kdy jsem byla úplně unešená animátorstvím, jsem si řekla, že to prostě taky jednou vyzkouším. Teď mám sezónu za sebou a můžu říct, že opravdu lepší práci jsem ještě nedělala.

Takže jako vždycky, když mě něco zaujme, zjistím si na googlu víc info, pak o tom přemýšlím a přemýšlím a pak už zbývá jen naplánovat to. Takhle nějak jsem narazila i na Animationpoint, tedy agenturu, která ti pomůže získat práci animátora v zahraničí.

Takže pokud tě láká práce animátora, chceš mít pomocnou ruku, ale s hledáním na vlastní pěst si ještě nevěříš, vřele ti doporučuju Animatiopoint. Stačí se zaregistrovat a pak už jen podstoupit školení a pár castingů, ale o tom se rozepíšu zas v příštím článku.

Ale abych tu nepsala jen o animátorství, dozvěděli jsme se, že Kypr je úplně skvělá země na sezónní práce. Nikdy bych neřekla a ani jsem to netušila, že bude tak jednoduchý, najít si na Kypru práci. Nejčastější nabídka práce je samozřejmě v hotelech (ale pozor! hlavně v hotelech u moře!), pohostinství (servírka, číšník) a gastronomii, ale to vůbec neznamená, že nenajdete práci jako třeba plavčík, animátor, pracovník v lunaparku a další. Maty za mnou přiletěl asi po měsíci a půl pracovat jako číšník do stejného hotelu, tentokrát bez agentury. V životopise teď má, že pracoval ve 4**** hotelu, a toho může využít po celém světě.

Většina zaměstnavatelů nabízí ubytování a stravu zdarma a plat +- 900-1000 euro s pracovní dobou 6 dní v týdnu a 1 dnem volna. Samozřejmě všechno záleží, jakého zaměstnavatele máte a jakou s ním máte domluvu! Kdybyste se rozhodli vydat se na Kypr na vlastní pěst bez domluvené práce, tak si v pohodě myslíme, že najít si práci až na místě nebude žádný problém. Za nás můžu říct, že konkrétně v letovisku Ayia Napa (řecká část Kypru), byly různě vyvěšený cedulky s nabídkou práce skoro všude. Ale na druhou stranu určitě nemůžeme zaručit všechny oblasti Kypru s takovouhle nabídkou (protože jsme tam nebyli).

Mít zajištěnou práci předem je určitě mnohem jednodušší a nejlepší bude, když se přidáte do různých FB skupin, kde právě spousta lidí nabízí na Kypru práci. Přesně nějak takhle se k nám do týmu dostal jeden náš kolega, na FB si našel skupiny a obepsal pár hotelů s nabídkou práce animátora. Měl zdarma ubytování, jídlo, o polovinu vyšší výplatu než já a úplně stejné podmínky. Proto kdybychom měli jet teď, tak jedem na vlastní pěst.

Nicméně, jak už jsem psala, na Kypru jsou sezónní práce, které se živí z turistů, a proto kdybyste přijeli hledat práci v zimě, nenašli byste nic. Hlavní sezóna začíná okolo dubna a končí v říjnu. Před každou cestou byste si měli vyzjistit všechny důležité informace, jak to např. chodí s pracovním povolením k pobytu, pojištěním, minimální mzdou apod.

Důležité je mluvit minimálně komunikativní angličtinou a každý další jazyk je obrovskou výhodou. Čím déle budete moct zůstat tím lépe a pokud máte praxi v oboru, pracovní místo máte skoro jisté. :-)



© 2019 BestTravelBuddies´s Travel Site. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky